Merkzettel
Der Merkzettel ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Beschreibung

This book makes the case for a critical turn in development thinking around universities and their contributions in making a more equal post-2015 world. It puts forward a normative approach based on human development and the capability approach, one which can gain a hearing from policy, scholarship, and practitioners dealing with practical issues of understanding policy, democratising research and knowledge, and fostering student learning - all key university functions.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781317587187
ProduktartE-Book
EinbandeBook
FormatEPUB
Format HinweisAdobe Kopierschutz
FormatE101
Erschienen am14.04.2016
Seiten212 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse1689 Kbytes
Illustrationen9 schwarz-weiße Abbildungen, 2 schwarz-weiße Fotos, 5 schwarz-weiße Zeichnungen, 2 schwarz-weiße Tabellen
Artikel-Nr.29509963
KatalogVC
Datenquelle-Nr.3171332
Weitere Details

Reihe

Autor

Alejandra Boni is Associate Professor at the Universidad Politécnica de Valencia, Spain, and research fellow of INGENIO Institute (CSIC-UPV). She co-convenor of the thematic Education Group of the Human Development and Capability Association, current vice-president of the International Development Ethics Association and member of the Board of the Spanish Network of Development Studies (REEDES).

Melanie Walker is South African Research Chair in Higher Education and Human Development based in the Institute for Advanced Studies and Scholarship at the University of the Free State, South Africa.. She is also current vice-president of the Human Development and Capability Association.