Merkzettel
Der Merkzettel ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Simulating Social Phenomena

HardcoverKartoniert, Paperback
Verkaufsrang124309inWirtschaft
EUR106,99

Beschreibung

In this book experts from quite different fields present simulations of social phenomena: economists, sociologists, political scientists, psychologists, cognitive scientists, organisational scientists, decision scientists, geographers, computer scientists, AI and AL scientists, mathematicians and statisticians. They simulate markets, organisations, economic dynamics, coalition formation, the emergence of cooperation and exchange, bargaining, decision making, learning, and adaptation. The history, problems, and perspectives of simulating social phenomena are explicitly discussed.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN/Artikel978-3-540-63329-7
ProduktartHardcover
EinbandKartoniert, Paperback
Verlag
Erschienen am19.08.1997
Reihen-Nr.456
Seiten536 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenVIII, 536 p. 70 illus.
Artikel-Nr.1388274
KatalogZeitfracht
Datenquelle-Nr.002200212
Weitere Details

Reihe

Autor