Merkzettel
Der Merkzettel ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Supermarket of the Visible
ISBN/GTIN

The Supermarket of the Visible

Toward a General Economy of Images
von
HardcoverGebunden
Verkaufsrang78724inKunst
EUR111,50

Beschreibung

The Supermarket of the Visible elaborates a political economy of the images that saturate our world. From the first elevators and escalators (tracking shots avant la lettre) to cinema (the great conductor of gazes), all the way down to contemporary eye-tracking techniques that monitor the slightest saccades of our eyes, Peter Szendy offers an entirely novel theory of the intersection of visual culture and economics.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN/Artikel978-0-8232-8358-3
ProduktartHardcover
EinbandGebunden
FormatGenäht
Erschienen am02.04.2019
Seiten160 Seiten
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.31879421
KatalogLibri
Datenquelle-Nr.A34498535
Weitere Details

Autor

Peter Szendy (Author)
Peter Szendy is David Herlihy Professor of Humanities and Comparative Literature at Brown University and musicological advisor for the concert programs at the Paris Philharmonie. His books include Of Stigmatology: Punctuation as Experience; All Ears: The Aesthetics of Espionage; Apocalypse-Cinema: 2012 and Other Ends of the World; Kant in the Land of Extraterrestrials; Hits: Philosophy in the Jukebox; and Listen: A History of Our Ears..
Jan Plug (Translator)
Jan Plug is Professor of English at the University of Western Ontario. Among his other translations is Peter Szendy's Of Stigmatology: Punctuation as Experience.